Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: Prodejci - zahradnictví - zásilkové služby

Prodejci - zahradnictví - zásilkové služby 21. srp 2015 15:04 #299817

  • Kika
  • Avatar uživatele Kika
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • Příspěvky: 903
  • Obdržená poděkování 1395
  • Karma: 12
Kajo, diky, uz se 5 kousku veze domu.
Nejsou pro me, ale pro kamarady, kterym upravuji zahradu, ale i tak mam radost (a taky cukani si jednu Diamond Rouge nechat) :)
A mas pravdu, meli 4 druhy, ale nemeli Anabelle, kterou maji na letaku.
Téma bylo zamčeno.

Prodejci - zahradnictví - zásilkové služby 21. srp 2015 22:10 #299829

  • Genovesa
  • Avatar uživatele Genovesa
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • Příspěvky: 1086
  • Obdržená poděkování 1736
  • Karma: 5
HonzaPM napsal:
Varouchu, Proplant si klidně zaktualizuj a přefixuj.
Pojďme komentovat jen to, co nám prokazatelně přišlo od téhle (či jiné) firmy maloobchodně, poštou domů.

Pelcovi - no, usmál jsem se (a moc přeji) Varouchovi ty "vždycky silné zdravé růže". To je super.

Mě Pelcovi mnohdy poslali ubožáky (i přírodní = superrostoucí rózy, jako jsou Ballerina,
Stanwell Perpetual - "síly" tužky) - ubožáky bych pochopil, ale za plnou cenu? Bez předchozího avíza??
Šíp aspoň zavolá, omluví se... (přitom nemá za co, že)

Byl jsem se shodou okolností letos u Pelcových na poli dvakrát podívat.
A - bumho - opět záměny - např. Darcey Bussell vydávali za L.D. Braithwaite a L.D.B. za Darcey Bussell.
Kdo jste tedy tyhle dvě u nich objednávali podle oka (hl. při DODu) před 28.7. (kdy cedulky na poli přehodili
na správná místa), počítejte, že opět (haha) dostanete od této školky záměnu.

Kamarád si u nich objednával letos na jaře např. Angelu. Poslali mu bez avíza dva ubožáky (za cenu jedné).
Tak je sesadil k sobě, aby ubožátka vytvořila lepší keř (a rychleji).
Vtip je v tom, že Angela byl jen jeden ubožáček. Druhý byl James Galway.
A to má fakt kliku, že mu to dourčím, jinak Pelcovi hrají s jejich zákazníky fakt nepochopitelné
záměnové hry a člověk je v pasti (a nestíhá se divit). Viz. Ajka. O kvalitě a vysokých cenách nemluvím.

Čímžto netvrdím, že Proplant je geniální. Předchozí zima byla taky hodně teplá a suchá.
Oni růže vyryjí na podzim, obalí směsí jílu a hoblin a úzký tunýlek zafoliují.
Tak kořeny růži nezasychají a oni mohou pohodlně expedovat po celou zimu a předjaří.
Hrozí ale vyschnutí růží, pokud růže v teplé zimě (teplém uskladnění?) potřebuje "více pít".
Obě loňské jarní Lady of Shalott se mátořily celou sezonu.

Nejlepší českou školkou je pro mne Šíp. (cena/kvalita/komunikace/následný růst u mne)
A z cizích Lottum, na ty taky nedám dopustit. Dobře rostou i Austinovy podnože z jeho UK školky.

Jinak mi moc nejde do hlavy, proč někdo u Aronie kupuje přeprodávané růže.
Vždyť si představte tu cestu navíc - ze školek putují do Aronie, v Aronii to leží kdo ví kde a jak dlouho,
pak seto postupně expeduje - není těch zbytečných manipulací se sazenicemi trochu moc?
Nezvyšuje se (zcela zbytečně a nesmyslně) možnost záměny (viz. Gabča aj.) a možnost přeschnutí?
Jak chcete pružně řešit reklamace s někým, kdo ty růže nezná/neviděl růst, nevypěstoval, nemusí mít náhradní?
Podobný pokus s přeprodejem růží už jsme tu měli, a víme, jak to dopadlo.

Když mám stejnou možnost nakoupit mlíko přímo z vemene, tak ji využiju a nenechám ho cestovat světem
a nebudu si ho kupovat u krejčího.
Dodatečně děkuji za tuhle reakci Honzo. Vyburcovala mě k akci, našla jsem firmu, web a dokonce i e-shop. Takže objednávám rovnou u nich. Přiznám se, že mě nenapadlo, že se jedná o českého výrobce :blush: .
Téma bylo zamčeno.
Následující uživatel poděkoval: Jana V., Ajka

Prodejci - zahradnictví - zásilkové služby 25. srp 2015 15:09 #299887

  • Lucie
  • Avatar uživatele Lucie
  • OFFLINE
  • Expert Boarder
  • Příspěvky: 81
  • Obdržená poděkování 149
  • Karma: 0
Ad Pelcovi, mám tedy zatím velké štěstí a jsem na tom stejně jako Varouch, vždycky pěkné a silné rostliny, zatím bez záměny (objednávala jsem u nich 2x cca 30 ks), letos objednávám po výborných referencích od p. Šípa a opět Pelcových. Ad Aronie, velké zklamání, to jsem ale už psala, to, co mi poslali bylo dobré tak akorát na kompost :-( Barbaru Austin místo C5 poslali PK, která měla jeden výhon, Redouté a Eglantyne naprosto mizerné, slaboučké. Paní se pak omlouvala po reklamaci s tím, že balení prováděly brigádnice a omylem mi přibalily PK z hromady sazenic určených na vyhození. Takže tak.

Jinak v Obi Roztyly je výprodej růží, Angličanky v C5 za 190,- (Eglantyne, Molineux, Golden Celebration, Benjamin Britten, Mary Rose, Darcey Bussell, Graham Thomas, L.D. Braithwaite), většina ostatních za 90,- (mají něco od Kordese, Harknesse aj.)
Téma bylo zamčeno.
Následující uživatel poděkoval: Jana V., Genovesa

Prodejci - zahradnictví - zásilkové služby 25. srp 2015 16:21 #299890

  • Evka
  • Avatar uživatele Evka
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • Příspěvky: 2100
  • Obdržená poděkování 1197
  • Karma: 24
Lucie,proto je lepší objednávat přímo od Proplantu. :)
Téma bylo zamčeno.
Následující uživatel poděkoval: Genovesa, Lucie

Prodejci - zahradnictví - zásilkové služby 26. srp 2015 09:54 #299917

  • Genovesa
  • Avatar uživatele Genovesa
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • Příspěvky: 1086
  • Obdržená poděkování 1736
  • Karma: 5
Já jsem do té doby, než mi přišly tři austinky z Aronie, prostokořennou růži neviděla, tak nemůžu posoudit. Ale tak snad to spolu nějak zvládnem, pozvolna vyhazují poupata na druhý flor, Graham T má teda jakési hnědé fleky na listech, ale roste a začala obrážet i Darcey Bussel slušně. Snad budou příští rok lepší. Letos budu objednávat od Proplantu a Pelcových.
Téma bylo zamčeno.
Následující uživatel poděkoval: Ajka, Lucie

Prodejci - zahradnictví - zásilkové služby 03. zář 2015 19:35 #300265

  • Lucie
  • Avatar uživatele Lucie
  • OFFLINE
  • Expert Boarder
  • Příspěvky: 81
  • Obdržená poděkování 149
  • Karma: 0
Jen pro info, nebudete prosím někdo objednávat podzimní růže z Lottum? Případně od jiných zahraničních pěstitelů, že bychom se podělili o poštovné? B) Nebo jsou někde už rozjeté hromadné objednávky? Díky!
Téma bylo zamčeno.

Prodejci - zahradnictví - zásilkové služby 03. zář 2015 22:19 #300291

  • HonzaPM
  • Avatar uživatele HonzaPM
  • OFFLINE
  • Administrator
  • 620 m n.m.
  • Příspěvky: 5754
  • Obdržená poděkování 9276
  • Karma: 6
Semi do ruky dostala nabídka od Filipce.
Bych to sem ani nedával, ale rozesmálo mne řešení, jakým obešli ty záměny v Austinkách
(A Shropshire Lad x Charles Austin x Graham Thomas).

Takže takhle:
…….. JANTAROVÁ ANGLICKÁ - jantarově žlutá, voní, keř 150 cm
…….. RŮŽOVÁ ANGLICKÁ - růžová, keř 120 cm

A je to.
Poslední úprava: 03. zář 2015 22:46 od HonzaPM.
Téma bylo zamčeno.
Následující uživatel poděkoval: Iveta, Ajka, Lucie

Prodejci - zahradnictví - zásilkové služby 08. zář 2015 21:32 #300561

  • Láďa
  • Avatar uživatele Láďa
  • OFFLINE
  • Gold Boarder
  • Příspěvky: 169
  • Obdržená poděkování 597
  • Karma: 12
Poslední mečík vykvetl a tak můžu napsat něco k Lukon Bulbs.
Loni objednávka pivoní, bezkonkurenční výběr, vše k úplné spokojenosti. Vykvetly všechny.
Letos ve dvou objednávkách dle internetových stránek 4 hosty, 1 kakost, 1 pivońka Bartzela (nevykvetla), 9 lílií a 15 mečíků. Hosty - polovina záměna, úplně jiné. Lílie jen dvě podle objednávky, jinak záměny, mám skoro všechny podobné. Reklamovaná plesnivá cibule vyměněna za jinou - dokonce dvě, na Floře. Ani jedna však nebyla objednaná Anastasia a obě vyhodím, nejsou hezké. Reklamovat nebudu, jedině pokud příští rok bude záměna i Itoh Bartzela (fotku dávala EvaL), protože za 500,- Kč by si snad mohli dát práci dodat objednané. Mečíky byly cca 80% dle objednávky, takže jsem s nimi spokojený. Je to obrovská škoda, mají ohromný výběr, perfektní katalog i stránky.
Jinak se Starklem jste měli pravdu. Uznali reklamaci a slíbili v září dodat hortenzie dle objednávky.
A ještě jednu zkušenost, tentokrát z Bauhausu. Měli hortenzii macr. Forever and ever, která má kvést na loňských i letošních výhonech. Seřezal jsem ji a na letošních velkých výhonech nekvetla ani na jednom.
Honzo PM, prosím, mohl bys mně napsat jak objednávat a hlavně kdy a jak platit v Lottum? Díky.
Téma bylo zamčeno.
Následující uživatel poděkoval: Evka, Iveta, Ajka

Prodejci - zahradnictví - zásilkové služby 08. zář 2015 23:35 #300567

  • Jenik
  • Avatar uživatele Jenik
  • OFFLINE
  • Junior Boarder
  • Příspěvky: 21
  • Obdržená poděkování 64
  • Karma: 1
Láďo ahoj, z Lottum jsem bral naposledy loni na jaře. Měnili design e-shopu, ale snad ne podmínky.

Nejlepší je objednat právě přes e-shop - ta holandština je tedy dost hrozná, ale dá seto zvládnout.
Po odeslání objednávky ti na mail za několik dnů přijde osobní potvrzení a upřesnění, pokud je nějaká sorta
už vyprodána.
Já většinou do poznámky uvedu, kdy si růže přeju zaslat.
Je vhodné nijak objednávku zpětně neměnit a nic nedoobjednávat (nebo nestornovávat),
zejména pokud je mailem potvrzena z Lottum. Vyvaruješ se tak toho, že k těm dodatkům nebude přihlédnuto.

V daném termínu mi pak přišly růže, ještě vlhké a s typickým holandským pískem (i mušličkami) v kořenech.
Kořenový systém je, díky písčitým půdám, vždy vynikající. Jestli posílali předem avízo o odeslání si nevybavím.
V krabici je vložena v obálce faktura, kterou uhradíš.
To mi přijde velmi velkorysé. Například u Austina tě to bez zaplacení růží často nepustí ani ke cvičnému zjištění poštovného, například. A Austin si rád nechá zaplatit růže např. na jaře a posílá až na podzim nebo naopak.
To už by mělo být s úrokem...

Nevím, jestli se něco v Lottum změnilo. Poštovné bylo základní 20 EUR (včetně balného), pro cca do deseti růží.
Kdybys bral výrazně více kusů, poštovné se zvýší - asi o dvě eura na jednu růži.

Tento podzim z Lottum nic brát nebudu, spíš na jaře.
Téma bylo zamčeno.
Následující uživatel poděkoval: Láďa, Iveta, Ajka

Prodejci - zahradnictví - zásilkové služby 09. zář 2015 08:57 #300573

  • Jana V.
  • Avatar uživatele Jana V.
  • OFFLINE
  • Platinum Boarder
  • Příspěvky: 4033
  • Obdržená poděkování 3506
  • Karma: 30
Láďo, mám hortenzii Endless Summer, která také kvete i na letošních. Letos dokonce opravdu ve dvou vlnách, na starém dřevě už jsou dávno odkvetlé, na novém právě kvete. Na keři jsou aktuálně oba druhy květů. Ale loni prostě nekvetla. Najaře namrzla, na starých nezakvetla a nevykvetla ani na nových ( jen na úplném konci podzimu nakonec udělala 2 květy). Roky před tím kvetla vždycky.
Nevím, jestli jí vadil způsob léta, nebo došla výživa.. Takže jsem přihnojila a letos kvetla ukázkově.
Takže nutně nemusí jít o záměnu. Uvidíš za rok ;) .
Téma bylo zamčeno.
Následující uživatel poděkoval: Láďa, Iveta, Ajka
Moderátoři: Eva L., Květa