Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: PROSÍM O RADU - předzahrádka

PROSÍM O RADU - předzahrádka 23. říj 2012 10:32 #284593

• snajecka
  • Fresh Boarder
  • Obdržená poděkování 2
Krásný den všem,

předně - jsem amatér! potřebovala bych velkou radu. Ráda bych udělala předzahrádku z růží. Je to Sever-Vých strana domu - záhon velikosti cca 2 x 20 m obdelník - dost velká uzavřená plocha (okolo záhonu chodníky). Ráda bych zde měla růže (starostlivá část záhonu) + něco menšího doplňkového nenáročného. Fasáda domu je oranž-zelená, půda nic moc na živiny - spíš jílovitá, světlá.

- Prosím o radu - jaké typy růží sem vysadit (výška, druh, nejlépe i název - v místní školce bych se domluvila na podobné odrůdě rostlé v místních podmínkách) a jak je umístit do obdélníkového záhonu ...
- Prosím o radu - čím doplnit růže (levandule modrofialová by se barevně nehodila k domu ani k růžím)
- Prosím o radu - barevnou variantu záhonu...oranž, černevá? Bílé s červeným okrajem? S jakou barvou lze kombinovat růže žluté(moje srdeční záležitost) Díky moc všem za odpovědi....pokud vše vyjde...od jara byste měli nového nadšeného člena a milovníka růží ... Péči o růže mám zažitou od dědy i táty ... ale znáte to, když pak člvěk musí pečovat o kvitka sám - je to jiné ... :)
Následující uživatel poděkoval: Pohlová

Re: PROSÍM O RADU - předzahrádka 23. říj 2012 11:22 #284595

• Vlaďka
  • Platinum Boarder
  • Levaza
  • Obdržená poděkování 2598
Pěkně vítám :)
K tvému plánu mám jeden zásadní dotaz: SV strana, kolik je tam sluníčka? Růže potřebují alespoň 4 hodiny denně a ještě to stačí jen některým a levandule je vysloveně sluncomilka. Co hortenzie, heuchery, hosty... a nějaká ta spíš asi historická růžička by se tam dala potom mezi ně zkusit.
Následující uživatel poděkoval: snajecka

Re: PROSÍM O RADU - předzahrádka 23. říj 2012 11:34 #284596

• Květa
  • Moderator
  • Obdržená poděkování 9851
Taky vítám.